Sport & Support

2015
2015
Partners: Lazio, Racing Club de France, Levski Sofia, Hask Mladost, Ferencvaros, Olimpiacos, Sporting Clube de Portugal, Buducnost Podgorica, Everton, Aalborg, APOEL Nicosia e Crvena Zvezda), and the representatives of FESI and CONI Servizi, who participate in “Sport&Support”, met again in Rome.

L’idea di “Sport & Support” era di veicolare il know-how specifico dei Multisport Club in un progetto paneuropeo che potesse promuovere lo spirito olimpico tra i loro fan. Attraverso specifici eventi sportivi e incontri nelle scuole, l’obiettivo era quello di promuovere le attività di volontariato nello sport, insieme all’inclusione sociale e alla consapevolezza dell’importanza dell’attività fisica salutare attraverso una maggiore partecipazione allo sport per tutti.

The idea of “Sport & Support” was to veichle Multisport Clubs’ specific know-how into a pan-European project that could promote the Olympic Spirit among their fans. Through specific sport events and meetings in schools, the aim was to promote voluntary activities in sport, together with social inclusion and awareness of the importance of health-enhancing physical activity through increased participation in sport for all.