Europeo

Field Hockey 4 Women

Partners:
Hask Mladost, Lazio Hockey, Aalborg, Feyenoord
Questo progetto si basa sulla consapevolezza che l’Hockey su prato non riguarda solo gli uomini ma anche le donne. Attraverso l’interazione dei quattro diversi club partecipanti al progetto e la possibilità di apprendere e condividere le reciproche idee sull’hockey su prato, il progetto mira a raggiungere il suo obiettivo di aumentare il numero di studenti nelle scuole che otterranno una migliore comprensione dello sport e le informazioni necessarie su dove praticarlo nelle proprie città.
This project is based on the global awareness of field hockey as a sport and the awareness that it is a sport that not only applies men but also to women. Through the interaction of the four different clubs participating in the project and the possibility to learn and share each other’s ideas about field hockey, the project aims to reach its goal of increasing the number of students in schools that will obtain a better understanding of the sport and the necessary information on where to practice the sport in their hometowns.